PORIN SEUDUN VIHREÄT

Pori, Ulvila, Nakkila, Harjavalta, Merikarvia & Pomarkku

AJANKOHTAISTA

Porilaisten lukiolaisten hyvinvointi vaatii huomiota ja toimia

Kouluterveyskyselyn tulokset on otettava vakavasti, ja tehtävä monialaisesti tarvittavia toimenpiteitä lukiolaisten ja kaikkien porilaisten nuorten hyvinvoinnin vahvistamiseksi. Yksi mahdollinen toimi olisi lukion aikuisten määrän lisääminen niin, että nuorten yhteisöllisyyttä ja osallisuutta saataisiin vahvistettua heidän ehdoillaan ja johtamana, aikuisten tukemana.

Suurten kaupunkien vihreät: Orpon hallituksen heikennykset asuntopolitiikkaan osuvat kaupunkien pienituloisiin

Kaavailtuja leikkauksia niin asumistukeen kuin kohtuuhintaiseen asumiseen on nykytilanteessa tarkasteltava uudelleen. Uudistuksia asuntopolitiikkaan tulee tehdä maltillisella aikataululla. Hallituksen harkitsemattomilla toimilla uhkana on rakennusalan työttömyyden kasvu, eriarvoistumisen lisääntyminen ja kasvavien kaupunkien elinvoiman vakava heikentyminen, mikä ei olisi kenenkään etu.

Ulvilan vihreiden kuntavaaliehdokkaiden kannanotto kouluverkkoon

Puhuttaessa Ulvilan kyläkouluista, tarkoitettaneen Harjunpään, Kaasmarkun ja Koskin kouluja. Maantieteellisesti koulut ovat sopivan etäällä tosistaan ja jokaisen ympärille muodostuu luonteva koulunkäyntialue. Kaasmarkku on kooltaan pienin, mutta yhdessä liikuntapaikkojen ja lähiluonnon sekä elävän kyläkeskuksen kanssa koulu muodostaa miltei ainutlaatuisen ja ihanteellisen ympäristön oppimiseen. Huoli koulun säilymisestä on oikeaa vastuuntunnetta omasta elinympäristöstä ja etenkin lapsiperheiden palveluista.

Партия “Зеленый альянс”в регионе Пори  Муниципальная избирательная программа

Зеленый город  для всех – это многокультурный город, где никто не подвергается дискриминации по возрастному или иному признакам. Цель Зеленого города – добиться снижения концентрации парниковых газов в атмосфере и повысить экологический статус города.