Hausjärven valtuutetut

Valtuutettu

Auli Laine

Kuka minä olen? Olen 49-vuotias toimintaterapeutti, työhöni kuuluu mm. kotikäynnit vammaispalveluihin liittyen. Aiemmin toimin 7 vuotta päätoimisena yrittäjänä. Asun Hausjärven Ryttylässä pientilalla 12 v. lapsen ja puolison kanssa, perheeseen kuuluu lisäksi kaksi jo kotoa muuttanutta lasta. Harrastuksiani ovat mm. uinti, jooga, harrastajateatteri sekä keikoilla, elokuvissa ja teatterissa käyminen.
Vaalinumeroni Hausjärvellä on 39
Miksi haluan vaikuttaa? Olen Hausjärven toisen kauden kunnanvaltuutettu. Haluan Suomesta tasa-arvoisen ihmisen varallisuudesta, asuinpaikasta, etnisestä taustasta, toimintakyvystä, perhemuodosta, uskonnollisesta vakaumuksesta tai uskonnottomuudesta riippumatta. ”Vanhat” puolueet toimivat nykyään kuin yritykset, tarkoituksena tuottaa voittoa omille tukijoukoille. Päätöksenteosta on tullut nokittelua, jolloin yhteisen hyvän edistäminen ja yhteistyö onkin toissijaista.

Varavaltuutettu

Anne Hyvönen

Nimi: Anne Hyvönen
Titteli: yo-merkonomi, kirjanpitäjä
Kuka olen: Olen 59-vuotias syntyperäinen hausjärveläinen, asun Oitissa puolisoni ja poikamme kanssa. Olen työskennellyt toimistosihteerinä metallialan yrityksessä ja omais- ja läheishoitajana, tällä hetkellä olen kirjanpitäjänä.
Miksi vihreät: Olen Riihimäen Vihreiden hallituksen jäsen. Haluan toimia mm. seuraavien vihreiden arvojen ja päämäärien puolesta:
– luonnon ja eläinkunnan säilyminen tuleville sukupolville
– sote-palveluiden oikeudenmukainen ja kokonaistaloudellinen järjestäminen
– työllisyyden, yrittäjyyden ja maaseutuelinkeinojen edistäminen
– vanhusten ja vammaisten riittävät ja hyvät palvelut
– laadukas varhaiskasvatus ja koulutus
– esteettömyys ja tasa-arvoisuus
Miksi haluan mukaan kunnan päätöksentekoon: Olen yhteistyökykyinen ja hyvin verkostoitunut. Minua kiinnostaa kuntatalous ja työpaikkaomavaraisuus.
Mitä muuta haluan kertoa itsestäni: Sydäntäni lähellä on vapaaehtoistoiminta vanhusten ja vammaisten parissa sekä 4 H-yhdistystoiminta. Harrastan kävelyä, pyöräilyä ja lukemista.