Pormestariehdokas Arja Rinneaho

VIhreiden puheenjohtaja Ville Niinistö kävi avaamassa vihreiden vaalikampanjan Pirkkalassa 31.1.2017

Lehdistötiedote 31.1.2017

Vihreät asettavat pormestariehdokkaakseen kasvatustieteiden maisteri Arja Rinneahon

Pirkkalan pormestarikisaan ilmoittautuu mukaan vuodesta 2001 Pirkkalan valtuutettuna vaikuttanut Arja Rinneaho. 58-vuotias Rinneaho on toiminut kunnanhallituksen jäsenenä vuosina 2002-2004, kunnanhallituksen varapuheenjohtajana 2009-2012 ja valtuuston 2. varapuheenjohtajana 2005-2008.  Hän on tällä hetkellä valtuuston 1. varapuheenjohtaja sekä perusturvalautakunnan jäsen.

Työuransa Rinneaho on tehnyt pääosin opetustehtävissä Pirkkalan kunnissa. Hänellä on luokanopettajan ja erityisopettajan koulutus. Lisäksi hän on ollut aktiivinen toimija useissa yhdistyksissä. Hän on toiminut Mannerheimin Lastensuojeluliiton Pirkkalan yhdistyksen puheenjohtajana yhdeksän vuotta sekä ollut perustamassa Naistenmatkan ja Kurikankulman koulujen vanhempainyhdistyksiä. Hänen aloitteestaan Pirkkalaan perustettiin edelleen aktiivisesti toimiva harrastajateatteri Pirha vuonna 2003.

Rinneaho on pitkän poliittisen uransa aikana nähnyt pormestarimallin käyttöönoton vaikutukset Pirkkalassa. Väistyvän pormestarin Helena Rissasen kaudella on eri puolueiden yhteistyö lisääntynyt ja kunnan toimintaa on kehitetty yhteisten tavoitteiden suunnassa. Pirkkalassa on rohkeasti kehitetty uusia toimintamalleja ja koulutettu johtavia virkamiehiä ja luottamushenkilöitä yhteisten tavoitteiden rakentamiseksi. Tästä tuloksena on ollut Pirkkalan tunnustettu elinvoima yhtenä Suomen kärkikuntana.

Vihreillä on ollut perinteisesti vahva kannatus suurissa kaupungeissa ja Pirkkalassa. Vihreällä ehdokkaalla on potentiaalia tulla valituksi pormestarin tehtävään.

Pirkkalan pormestari valitaan valtuutettujen joukosta valtuuston kokouksessa 12.6.2016

Vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö tulee avaamaan Arja Rinneahon vaalikampanjan Pirkkalassa Rantaniityn juhlatalossa 31.1.2017 klo 10.30.

Pormestariehdokas Arja Rinneaho p. 050 3451554 arinneaho@gmail.com

Vihreä Pirkkala ry:n puheenjohtaja Teppo Hoikkala p. 040 8346866 teppo.hoikkala@elisanet.fi