SAUVO

Laura Hannula

Dunja Hermans

Sari Hopponen

Hotelli- ja ravintolaesimies, myyntiedustaja sekä paljon muuta
facebook http://bit.ly/2m7hahD
twitter https://twitter.com/HoppoSari

Olen sauvolainen nainen ja kahden teini-ikäisen pojan äiti. Muutimme alun perin Turusta Sauvoon, jotta lapsilla olisi terveellinen ja turvallinen ympäristö varttua. Olen tehnyt elämässäni töitä monilla eri aloilla ja aina toiminut yhdessä toisten ihmisten kanssa. Yhteistyökykyni, avoin mieleni sekä ideointirikkauteni ovat vahvuuksiani, joita voin käyttää hyödykseni oman kuntani parhaaksi. Haluan myös kyseenalaistaa ei toimivia käytäntöjä sekä hakea uusia ratkaisua toimimattomien tilalle. Vihreiden arvot ovat samat kuin omani; avoimuus, vapaus, välittäminen, sekä tasa-arvo.

Henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin puolesta puhuja

Kun ihmisellä on hyvä tai huono olla, se vaikuttaa ihan kaikkeen. Ennaltaehkäisemällä esim. terveydenhuollon avulla voimme parantaa meidän kaikkien hyvinvointia. Erilaisten liikuntamuotojen kirjo pitäisi olla laaja, jotta jokainen voisi löytää itselleen mielekkään tavan liikkua, kohtuullisilla kustannuksilla. Sen lisäksi sydämeni asia on terveellinen ja mahdollisimman puhdas ravinto. Ravinnolla on niin suuri merkitys ihmisen fyysiseen kuin henkiseen hyvinvointiin. Puhdasta, paikallista ja mielellään luomuruokaa pitäisi olla tarjolla esim. kouluissa mahdollisimman paljon.

Yhteisen ympäristömme suojelu

Puhdas ja inspiroiva luonto on lapselle tärkeää ja näin vanhempana haluan myös pystyä sitä heille tarjoamaan. Ilmastonmuutos on pysäytettävä nyt, jotta lapsillemme jäisi elinkelpoinen maailma. Uudet tekniikat, energiansäästö ja kestävän kehityksen päätökset takaavat sen, että voimme asua edelleen omassa kunnassamme onnellisina. Me voimme olla energiatehokkuuden edelläkävijöitä sekä oman energian tuottajia.

Tukeminen ja kannustaminen

Lapsia ja nuoria pitää tukea ainutlaatuisina yksilöinä, jotta he löytäisivät sen “oman juttunsa”. Heitä ei voi laittaa samaan muottiin, taikka arvostella samoilla kriteereillä, koska he kaikki ovat yksilöitä. On meidän vanhempien velvollisuus ja kunnia auttaa heitä, jotta he oppivat arvostamaan omia kykyjään ja löytämään vahvuutensa. Olen henkilökohtaisesti myös erittäin huolissani pojistamme, joiden syrjäytyminen ja lukutaito erittäin huolestuttavaa. Meidän on unohdettava “pojat on poikia” -ajattelu ja ymmärrettävä, pojille sallittu vapaus ei ole etuoikeus. Meidän on tuettava poikien sosiaalisten taitojen kehittymistä ja pidettävä yllä poikien lukuintoa läpi koko peruskoulun.

Sanna Huuhka