Pekka Heikkilä

Biostatistikko, VTM, MBA

Olen monessa mukana ja paljon aikaansaava kolmen lapsen isä, joka ei pelkää haasteita. Ympäristö, luonto ja erityisesti Itämeri ovat minulle tärkeitä. Kannan huolta tulevaisuudesta ja siitä millaisen pallon jätämme tuleville sukupolville. Uskon, että aktiivisella politiikalla voimme vaikuttaa meidän kaikkien hyvinvointiin myös jatkossa.

Valmistuin Turun yliopistosta valtiotieteen maisteriksi vuosituhannen vaihteessa, pääaineenani tilastotiede. Biostatistikkona olen työskennellyt sekä yrittäjänä, että eri työnantajien palvelukseesa yli 25 vuotta. Työ on ollut kansainvälistä ja vienyt minut ja perheeni maailmalle. Kansainvälinen ja monipuolinen kokemukseni sekä yrittäjätaustani auttavat ymmärtämään asioita laajasti ja osaan nähdä asiat erilaisten ihmisten näkökulmasta.

Teatteri on intohimoni sekä katsomossa, että lavalla ja lavan takana. Rentoudun purjehtien saaristomerellä aina kun sää sallii ja kun meri ei ole jäässä. Uskon, että paremman huomisen rakentaminen aloitetaan läheltä.

Luottamustoimet: