Kristiina Engström

Johanna Nukarinen

viestintävastaava

Yhdistys

Raision seudun Vihreät on Vihreän liiton jäsenyhdistys, jonka tarkoituksena on:

• edistää toiminnallaan vihreitä arvoja: luonnon- ja ympäristönsuojelua, kestävää kehitystä, yhteiskunnallista oikeudenmukaisuutta, tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta
  • tukea puolueen toimintaa ja lisätä vihreän liikkeen kannatusta Raision seudulla
  • yhdistää vihreän arvomaailman omaavia asukkaita Raision seudulla
  • edistää asukkaiden osallistumis- ja vaikutusmahdollisuuksia oman elinympäristönsä kehittämiseen.

Yhdistyksen jäseniksi ovat tervetulleita kaikki Raisiossa ja lähiseudulla asuvat, jotka hyväksyvät yhdistyksen tarkoituksen ja jakavat vihreät arvot.

Yhdistys järjestää vuosittain kevät- ja syyskokouksen ja hallitus kokoontuu tarpeen mukaan. Kokouksista ilmoitetaan jäsenille sähköpostitse tai kirjeitse sekä tällä sivustolla. Kokouksiin ovat tervetulleita kaikki jäsemet ja muut kiinnostuneet.

Lisäksi järjestetään erilaisia kaikille avoimia tapahtumia ja osallistutaan Raisio-Päivien Killin markkinoille yhdessä muiden raisiolaisten yhdistysten kanssa. Olemme järjestäneet mm. arkkitehtuuripyöräilyn, patikointi- ja luontoretkiä, roskienkeräystalkoot, kirpputoritapahtumia sekä kansanedustajavierailuja. Lisäksi yhdistyksemme FB-sivuilla on kuntalaisia aktivoivia FB-tapahtumia, mm. kuvasuunnistus. Yhdistys toimii myös aktiivisesti niin presidentin- ja eduskuntavaalien kuin kunta- ja maakuntavaalienkin kampanjoissa.