Ridalin mysteerit

9.9.2012

Vihdin Vihreät järjesti 6.9.2012 retken Ridalin kosteikkopuistoon. Aurinkoisessa illassa kävimme tutustumassa hienoon kosteikkoluontoon ja monipuoliseen lajistoon. Kosteikkopuiston kiertävä polku on sen verran leveä ja hyväkuntoinen, että sen voi hyvin kiertää lastenvaunujenkin kanssa. Perheen pienimmille polun varressa on monenlaista ihmeteltävää, joten lapsiperheille tämä on hieno retkikohde. Ja mikä parasta, kiven heiton päässä Nummelan keskustassa.

Kosteikkopuiston on perustettu 2010, mutta edelleenkään sinne ei ole minkäänlaisia opasteita. Jotta ihmisen löytävät tähän hienoon lähiluontokeitaaseen, pitäisi alueelle opastaa kyltein Nummelan keskustan suunnasta.

Kosteikkopuiston lähellä, St1 -aseman vieressä sijaitsevalta liityntäpysäköintialueelta puuttuu myös merkintä siitä, että se on liityntäpysäköintialue. Opasteilla helpotetaan ihmisen arkea. Toivommekin, että vastaisuudessa sekä kosteikkopuistoon että liityntäpysäköintialueelle saadaan selkeät opasteet.

Eniten retkellämme ihmetystä herätti kosteikkopuiston sisäänkäynnin vieressä oleva iso metallihäkkyrä (kuvassa). Mikä se on?

Arkisto