Vihreämmän Vihdin puolesta

Vihdin vihreät jakavat vihtiläisten arjen. Tiedämme millaista on asua pääkaupunkiseudun kupeessa, kolmeen taajamaan ja moniin kyliin jakautuneessa kunnassa, käydä lähikoulua, olla riippuvaisia yksityisautoista.  Ja monta muuta arkista asiaa.

Vihdin vihreisiin kuuluu monenlaisia tavallisia ihmisiä, joita yhteisen asuinkunnan lisäksi yhdistää halu puolustaa demokratiaa, yhdenvertaisuutta, perus- ja ihmisoikeuksia sekä avoimuutta. Ympäristön ja luonnon suojelu on meille itseisarvo. Kannatamme ekologisia elintapoja ja huolehdimme ympäristöstä ja luonnosta. Meidän vastuullamme on pitää huolta tulevien sukupolvien mahdollisuuksista elää maapallolla.

Jaamme vihreät periaatteet reilusta ja kestävästä vihreästä taloudesta. Haluamme olla mukana rakentamassa koulutuksen, sivistyksen ja kulttuurin arvot tunnistavaa yhteisöä. Sallimme jokaiselle vapauden elää haluamallaan tavalla, kunhan ei samalla rajoita toisten oikeutta samaan. Olemme ennakkoluulottomia ja avoimia keskustelulle, ehdotuksille ja yhteistyölle. Suvaitsemme erilaisuutta ja hyväksymme eriävät mielipiteet. Kunnioitamme toisiamme ja toistemme mielipiteitä vaikka emme aina ole yhtämieltä asioista.

Paikallistoimintamme on iloista yhdessäoloa, vastuullista vaikuttamista ja yhteisen hyvinvoinnin edistämistä. Tavoittelemme kestävyyttä kertakäyttöisen tilalle ja kulttuuria kulutuksen sijaan. Edistämme vastuullista toimintaa ja huolehdimme ihmisistä ja ympäristöstä: ihmiset ovat yhteisen maailman kansalaisia. Peräänkuulutamme myös kaukokatseista ja ylisukupolvista toimintaa, katsetta tulevaisuuteen; nopeat hyödyt ja voitot eivät tue kestävää kehitystä.  Seuraamme ajassa liikkuvia asioita laajasti ja tuomme päätöksentekoon eettisen ja ekologisen näkökulman lisäksi tarpeellista kriittisyyttä.

Sinä olet lämpimästi tervetullut mukaan!