Vaikuttiko ja vakuuttiko vaalipyörä?

27.10.2012

Tänään vaalipyörä vaikutti koristeltuna pisteen ympyrässä. Huomenna 28.10 on tehojen mittauksen aika. Toivottavasti äänestysprosentti saadaan nousuun. Ennakkoäänien prosenttuaalinen osuus oli onneksi vain vähän pienempi, kuin edellisissä vaaleissa. Sunnuntaina on siten varaa parantaa ja reilusti, jotta valtakirjan saaneilla on kuntalaisten enemmistön tuki takanaan.

Samalla mitataan kampanjoinnin vaikuttavuutta ja sitä, onko vaalibudjeteilla merkitystä läpimenneiden ehdokkaiden määriin. Lopputulos kertoo myös siitä haluavatko kunnan asukkaat muutosta kunnan päätöksen tekoon, vai ovatko he tyytyväisiä siihen, miten asioita on hoidettu.

Vihdin Vihreiden kunnallisvaaliohjelma Tulevaisuuden ratkaisuja sisältää seuraavat elementit:

Kunnon palvelut läheltä, ilmastonmuutosta hillittävä nyt, avointa ja rehellistä päätöksentekoa, vesistöt kuntoon ja pohjavedet suojaan, kulttuurilla Vihti vireäksi, yrittäjyyttä on tuettava uusin keinoin.

Kuntaan tarvitaan riittävästi kierrätyspisteitä. Pisteitä, joihin on helppo tuoda esimerkiksi energiasäästö- ja muut lamput, akut ja paristot, pahvit, metallit, muovit ja muut purkit ja purnukat.

Äänestäjät, me ehdokkaat luotamme teihin. Älkää unohtako äänestää listalta 150 – 166.

Arkisto