Matti Saarni eduskuntavaaliehdokkaaksi

16.6.2022

Vihreiden Uudenmaan piiri valitsi kokouksessaan 15.6.2022 Vihdin Vihreiden jäsenen Matti Saarnin ehdokkaaksi ensi kevään eduskuntavaaleihin

Palojärvellä asuva Matti Saarni on Vihdin Vihreiden ensimmäinen varavaltuutettu ja elinvoimalautakunnan varajäsen. Lisäksi hän on varajäsenenä Vihreiden puoluevaltuuskunnassa. Eduskuntavaalit ovat  Matti Saarnin ensimmäiset.

Koulutukseltaan Saarni on maatalous- ja metsätieteiden maisteri. Hän on erityisesti perehtynyt sekä metsäekologiaan ja metsien käyttöön, että ympäristömuutokseen ja globaaliin kestävyyteen.

“Olen eläinten puolestapuhuja sekä huolehtimassa ympäristön kantokyvystä ja luonnon hyvinvoinnista” kiteyttää Saarni eduskuntavaaliteemansa.

”Asetun ehdolle koska olen huolissani ympäristön kantokyvystä ja eläinten huonosta kohtelusta. Ihmiskunnan hyvinvointi on peräisin luonnosta ja haluan työskennellä säästääkseni ympäristön mahdollisimman hyvässä kunnossa myös seuraaville sukupolville sekä tietenkin luonnon itsensä takia. Haluan toimia eläinten puolestapuhujana ja huolehtia, että myös luonnolle jää tilaa. Maapallo ei ole vain ihmisiä varten ja tärkeä missioni on parantaa ihmiskunnan ja muun maapallon elämän kestävää rinnakkaiseloa. Vihreänä vegaanina myös ruoantuotanto on minulle erittäin tärkeä aihe. Suomen ruoantuotannosta on tärkeä huolehtia ja tukea alan kehitystä, jotta tuotanto pysyy tulevaisuuden vaatimuksien mukana elinvoimaisena ja samalla kehittäen Suomen omavaraisuutta.

Ympäristö- ja eläinpolitiikan lisäksi minulle on tärkeää huolehtia hyvinvointivaltiosta. Vakavan selkävamman aiheuttamien kroonisten hermokipujen ja jo edesmenneen vaikeasti vammaisen lapsen isänä myös julkinen terveydenhuolto on tullut minulle valitettavan tutuksi ja haluan olla kehittämässä yhteiskunnan turvaverkkoja. On kaikkien etu huolehtia apua tarvitsevista.”

Jos haluat tukea Mattia eduskuntavaalityössä, ole yhteydessä suoraan: matti.t.saarni@gmail.com

Löydät Matin  Facebookista  ja Twitteristä

Arkisto