Olemme Wuosisatamarkkinoilla!

14.8.2022

Vihreä teltta Vihdin Wuosistamarkkinoilla lauantaina 20.8.2022

Vihdin Kirkonkylän perinteisten markkinoiden politiikkakujalla keskitymme teltallamme ilmapallojen ja karamellien sijaan keskustelemaan ja kuuntelemaan. Tervetuloa siis!

Tapaat päivän mittaan paikallisia valtuutettuja ja luottamushenkilöitä kuten Ida Välimaan, Satu Malin ja Päivi Euramon sekä muita vihreitä vihtiläisiä aktiiveja kuten Erja Väyrysen ja Pete Simontschukin. Mitkä paikalliset asiat ovat juuri nyt sinulle tärkeimpiä? Mihin asioihin haluaisit Vihreiden kiinnittävän erityistä huomiota? Ja mitä sinä ajattelet vaikkapa Tunnin junasta tai kunnan metsien hoidosta?

Tapaat myös kutsumiamme vieraita, joita melkein kaikkia yhdistää myös eduskuntavaaliehdokkuus ensi kevään eduskuntavaaleissa (kuvituskuvassa henkilöt vasemmalta oikealle):

Tiina Elo on kansanedustaja, eduskunnan ympäristövaliokunnan varapuheenjohtaja ja kaupunginvaltuutettu Espoosta. Tiinan kanssa pääset keskustelemaan erityisesti luontoon ja ympäristöön liittyvistä asioista klo 10.30-11.30.

Inkoolainen 18-vuotias Odessa Holmberg lienee nuorin uusmaalainen vihreä eduskuntavaaliehdokas! Hän on teltallamme lähes koko päivän. Odessa on tulevaisuuden poliitikko, jonka sydäntä lähellä ovat nuorten osallisuus vaikuttamiseen ja nuorten tulevaisuus, kielten välinen tasa-arvo suomessa ja tasa-arvoinen vihreä kehitys.

Tuire ”Tuikku” Kaimio  on Eläinvihreät ry:n varapuheenjohtaja sekä alue- ja kaupunginvaltuutettu Vantaalta. Eläintenkouluttaja ja tietokirjailija Tuikun alaa ovat laajasti eläinasiat: tule keskustelemaan hänen kanssaan vaikkapa eläinsuojelulain uudistuksesta klo 11.00-13.00.

Noora Koponen on kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu, ja myös esikoiskirjailija, Espoosta. Nooran alaa on erityisesti lasten ja nuorten hyvinvointi, joista pääset keskustelemaan hänen kanssaan klo 12.00-13.00.

Vihdin Vihreiden oma eduskuntavaaliehdokas, varavaltuutettu Matti Saarni on paikalla keskustelemassa klo 11.30-13.00. Matin asiantuntijuus on erityisesti maa- ja metsätaloudessa sekä ilmastomuutoksessa  ja luonnon monimuotoisuudessa.

Laura Skaffari on lohjalainen kaupunginvaltuutettu sekä aluevaltuutettu. Kahden teinin äiti ja opo. Päätöksenteossa tällä hetkellä keskiössä henkilöstön hyvinvointi sekä rekrytoinnin haasteet sekä lasten ja nuorten pahoinvoinnin, etenkin mielenterveyden haasteiden lisääntyminen. Lauran tapaat klo 11.30-13.00.

Olet lämpimästi tervetullut teltallemme klo 10-16 välillä!

PS: Olitpa nykyinen, entinen tai tuleva jäsenemme, tai muuten vain vihreähenkinen, voisimme kaivata apuasi etenkin teltan pystytys- ja purkuvaiheissa, eli aamulla 9.00 jälkeen ja heti tapahtuman päättyessä klo 16.00. Apuun voi tulla ihan vaan ilmestymällä paikalle. Päivystysapukin on toivottavaa! Ja jos sinulla sattuisi olemaan joku kiva idea, jonka teltalla voisimme toteuttaa (kysely, kilpailu tms.) kerro siitä VihVin puheenjohtajalle erja.vayrynen@vihreat.fi.

Arkisto