Syyskokouksen 2023 kuulumisia

7.12.2023

Puheenjohtajana jatkaa Erja Väyrynen

Vihdin Vihreiden hallitus vuodelle 2024 valittiin syyskokouksessa 2.12.2023. Puheenjohtajana jatkaa toiminnanjohtaja ja yrittäjä Erja Väyrynen. Vihdissä hän on elinvoimalautakunnan jäsen .

Hallitukseen valittiin uusina Tarja Omenainen, Ismo Salonen ja  Katja Sucksdorff. Hallituksessa jatkavat Ulla Hakamäki, Essi Kärpijoki, Pete Simontschuk, Markku Suistola ja Ida Välimaa. Hallitus järjestäytyy tammikuussa 2024, jolloin valitaan mm. varapuheenjohtaja ja sihteeri.

Toimintasuunnitelman voi tiivistää kuvaksi

Vuoden 2024 toimintasuunnitelmassa näkyvät vaalit, kuten Vihreiden paikallisorganisaatiolta voi odottaa.  Kuluvan vuoden lopussa ja ensi vuoden alussa yhdistys tukee Pekka Haaviston presidenttkampanjaa, keväällä eurovaaliehdokkaita. Keväällä aloitellaan myös valmistautuminen vuoden 2025 kunta- ja aluevaaleihin.

Toimintasuunnitelman ydin on viereisessä kuvassa. Jäsenet ovat toiminnan mahdollistajia ja kohteita – kehys sille että ylipäätään on VihVi! – toimintaa ohjaavat politiikka ja vaalit, ja kaikkea yhdistää viestintä.

Viime vuosina Vihdissä on kokeiltu uusia toimintatapoja sekä jäsenille että vihreistä arvoista kiinnostuneille. Vihreiden jäsenten omat valtuustoinfot toteutetaan ensi vuonnakin verkossa ennen jokaista valtuuston kokousta. Jatkamme myös  ”punkkua ja politiikkaa” -tapaamisia: puhutaan politiikkaa tai tai jotain ”muuta kiinnostavaa” keskenämme. Näitä tilaisuuksia voidaan tarvittaessa laajentaan avoimiksi, ja niihin voidaan kutsua asiantuntijoita vieraiksi. Olemme mukana vähintään Wuosisatamarkkinoilla, ehkä monessa muussakin tapahtumassa.

Vihreää potentiaalia Vihdissä on paljon, meidän tehtävä on tuoda se esille. Kärvistelemme kuitenkin myös sen tosiasian kanssa, että ei ole toimintaa tai näkyvyyttä jos ei ole toimijoita ja tekijöitä. Eli jäsenpidon lisäksi agendallamme on aina myös jäsenhankinta.

Tervetuloa siis mukaan: https://www.vihreat.fi/liity/

Kuva: Pete Simontschuk.